21/10/2019
 
 

 
 

תחנות דלק - ניהול ההקמה, תכנון ובדיקה:    

                                      

לתחנות הדלק בעולם, ובשנים האחרונות גם במדינת ישראל, נודעת חשיבות כלכלית רבה, ובכלל זה השפעה רחבה ומשמעותית על חברות כלכליות, מהגדולות במשק. כמו כן, מדיניות הממשלה בשנים האחרונות היא לאפשר הגדלה של פרישת תחנות הדלק ברחבי המדינה, בתנאי שאלה יעמדו בדרישות ובקריטריונים מחמירים שונים. נתונים אלה יצרו כר נרחב לפעילויות תכנוניות מעניינות, לרבות הרחבת השימושים האפשריים בשטח התחנה. כיום מתברר כי לעיתים תחנת הדלק משמשת כ"עוגן" לחנויות הנוחות והפינוק הנלוות, אשר הם למעשה מהווים את מוקד הרווחים העיקרי של תחנת הדלק.

בד בבד, כתוצאה מהעצמת ההבנה כי תחנות דלק עשויות לגרום לנזקים כבדים לסביבה ולמי התהום, עד כדי השבתה של בארות מים פעילים, הקיימים בסביבת התחנה, וגרימת נזק בלתי הפיך גם לאיזור הבלתי רווי שבקרקע, חלה הקפדה והחמרה של הרשויות במדינה (נציבות המים, משרד הבריאות והמשרד לאיכה"ס) על תהליך האישור של תחנות דלק חדשות וקיימות. כתוצאה מכך, הטיפול בהקמת תחנות דלק חדשות דורש מקצוענות, מיומנות, הכרת המערכות והגורמים הרבים המאשרים במדינה על מנת להביא במהירות ובמקצוענות את האישור המיוחל להקמת תחנת התדלוק החדשה.

כל אלה יצרו מצב חדש. הקמתם של תחנות דלק חדשות הפכה למחזה נפוץ, ומאידך הליכי האשרור של תחנות התדלוק הפך למקצועני וקפדני. יזמים רבים, אשר הקימו תחנות תדלוק חדשות בשנים האחרונות פעלו בשיטת "הקבלן הזול", ולא תמיד בחנו היטב את ניסיונו של הקבלן, איכות הביצוע שלו וכושרו להתאים את הביצוע לדרישות התכנון, וכך נוצר מצב שבתחנות חדשות רבות כבר ניכרים ליקויים ובעיות קשות אחרות, אשר עלולים לגרום להפרעות מהותיות בתפעול התחנה. לאחרונה חלה החמרה רבה בהליכי האישור של תחנות דלק מאחר ומשרדי הממשלה הפכו לקפדניים ויסודיים והם דורשים עמידה מלאה בהנחיות ובמגבלות, אשר אושרו ע"י הגורמים המקצועיים, ובמקרים קיצונים אף מורים על סגירת תחנות קיימות, אשר אינן עומדות בדרישות המקצועיות.

לצורך כך, אנו מציעים לכם היזמים ולכל המעוניין את הידע וההבנה שרכשנו במשך שנים רבות, אשר ביכולתם לעזור בתכנון תחנת הדלק, קידום התוכניות של תחנת הדלק, ליווי וניהול ההקמה של תחנת הדלק עד להשלמה הנכספת של הפרויקט.

השירותים הניתנים ע"י מימד - ניהול פרויקטים וביקורת הנדסית בתחום תחנות הדלק הם רחבים וכוללים הן את שלב ההקמה, והן את שלב הבדיקה והבקרה, והם כוללים אחד או יותר מהמרכיבים הבאים:
  • הכנת דו"ח ייתכנות להקמת התחנה, אשר יכלול את רכיבי התכנון והרישוי, רכיבי הנדסת הסביבה ורכיבי הנדסת התנועה, תוך יצירת מנגנון "תומך החלטה", בכדי להקטין את העלויות ליזם ולאפשר לו את מירב הגמישות בקבלת ההחלטות.
  • הכנת אומדן עלויות ליזם, אשר יכלול גם את רכיבי הפיתוח השונים. אומדן זה מהווה נדבך מרכזי וחשוב בהליך קבלת ההחלטות תוך בחינת סוג התחנה הנבחר.
  • ייעוץ מקצועי שוטף בשלב התכנון, בשלב שינוי הייעוד לקרקע (במידה ונדרש) ובשלב ההקמה.
  • תכנון התנועה בשטח התחנה ושיבוצה בתנועה המקומית והאזורית. התכנון התנועתי הוא קריטי לריווחיות תחנה וכל ווריאציה יצירתית מול הגורמים המאשרים עשוייה להיות בעלת מרכיב כלכלי מרכזי בתחנה.
  • תכנון מערכות הדלק, המים והביוב. אנו לא מתפשרים על איכות המוצרים, ומשתדלים להפיק את המקסימום מהתקציב של הפרויקט.
  • ניהול התכנון וניהול ההקמה של הפרויקט.
  • פיקוח וליווי הנדסי על ההקמה של התחנה עד למסירה הסופית.
  • בדיקת תחנת דלק: הבדיקה היא בדיקה יסודית ומפורטת של המבנים בתחנה, רכיבי המערכות (דלק, מים, ביוב וניקוז) וכלל עבודות הפיתוח שבתחום התחנה.

אנו מבטיחים שירות אמין, מקצועי ומהיר, אשר יסייעו לכם לקבל החלטה כלכלית נכונה!!

לחץ כאן ל: קבלת הצעת מחירלהפניית שאלת ייעוץ, חזרה לדף הראשי.

גרסה להדפסה גרסה להדפסה       שליחה לחבר שליחה לחבר